Ո՞ր խնդիրներն են հանգեցնում երեխաների՝ պարտադիր կրթությունից դուրս մնալուն
Կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների կրթության շարունակականության ապահովման խնդիրներին այսօր ասուլիսի ժամանակ անդրադարձել են ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության հանրակրթական և արտադպրոցական հաստատությունների համակարգման բաժնի պետ Ստալ Սարդարյանը և ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի կրթության բաժնի ղեկավար Ալվարդ Պողոսյանը:
Ստալ Սարդարյանի խոսքով՝ 2021 թվականից գործում է պարտադիր կրթությունից դուրս մնացած երեխաներին բացահայտելու և նրանց հանրակրթության մեջ ներգրավելու կարգը, սակայն այն ամբողջությամբ չի լուծել առկա խնդիրները, հետևաբար 2023 թվականին կարգում որոշակի փոփոխություններ են կատարվել, և աշխատանքները բաժանվել են 2 խմբի: Մի խմբում աշխատանքներ են տարվել պարտադիր կրթությունից դուրս մնացածներին բացահայտելու ուղղությամբ, մյուս խմբի թիրախում եղել են պարտադիր կրթությունից դուրս մնալու ռիսկի տակ գտնվող սովորողները: «Այս պահին հաստատված կարգով ԿՏԱԿ-ի էլեկտրոնային համակարգում գործում է պարտադիր կրթությունից դուրս մնացած սովորողների ենթահամակարգը, որտեղ ամեն ուսումնական տարվան ընդառաջ տվյալները համադրվում են բնակչության պետական ռեգիստրում եղած տվյալների հետ ու ներկայացվում են ԿԳՄՍՆ:
Նախարարությունն էլ, ըստ անհրաժեշտության, համագործակցելով համապատասխան կառույցների հետ, իրականացնում է այդ սովորողների ներգրավվածությունը հանրակրթության մեջ: Այս պահին ԿՏԱԿ-ը մշակում է ուղեցույց, թե ինչպես պետք է աշխատեն շահագրգիռ կառույցները, և որոնք են դրանց իրավասությունները, որպեսզի կարողանանք այս երեխաներին արագ բացահայտել և վերադարձնել հանրակրթություն»:
Ալվարդ Պողոսյան. «Վիճակագրական տվյալները փաստում են՝ «Ինչո՞ւ երեխան ուսումը չի շարունակում» հարցին ծնողների 70 տոկոսը պատասխանում է, որ երեխան սովորել է այնքան, որքան իրեն պետք էր: Մյուս խնդիրն այն է, որ կրթական համակարգը երեխային տեսնում է, եթե ինչ-որ փուլում նա հաճախել է դպրոց, իսկ եթե չի հաճախել, ապա կրթության վիճակագրական համակարգում նա տեսանելի չէ: Սա առանցքային խնդիր է»:
Ստալ Սարդարյանն այս առումով շեշտել է, որ հարցը որոշակի առումով կարգավորվում է, երբ տվյալները համադրվում են բնակչության պետական ռեգիստրում առկա տվյալների հետ:
Ըստ Ալվարդ Պողոսյանի՝ Վիճակագրական վարչության տվյալներով՝ հարցվածների 10 տոկոսն է նշել, որ կրթությունից դուրս մնալու պատճառը սոցիալական-ընտանեկան պայմաններն են: Ստալ Սարդարյանի խոսքով՝ այսպիսի իրավիճակներում ԿԳՄՍ նախարարությունն աշխատում է համապատասխան կառույցների հետ, որպեսզի լուծվեն ընտանեկան խնդիրների պատճառով կրթությունից դուրս մնացած երեխաների կարիքների բավարարման խնդիրները: Ինչ վերաբերում է համայնքային մարմինների իրականացրած աշխատանքի գնահատմանը, ապա Ստալ Սարդարյանի խոսքով՝ այն նախկինում բավարար չէր, սակայն նոր բարեփոխումները հնարավորություն կտան, որ այդ մարմիններն իրենց աշխատանքները հնարավորինս արդյունավետ իրականացնեն: